Bezoek van de harmonie uit Traiguera 1999

traguera1999

De Wilhelmina Fanfare is gastheer voor Spaanse harmonie
(Uit het Eindhovens Dagblad)

EINDHOVEN - De Koninklijke harmonie Traiguera uit Spanje, een gerenomeerd muziekgezelschap uit de streek Castellon, zal tijdens het Koninginneweekeinde diverse concerten geven op uitnodiging van de Wilhelminafanfare van café Wilhelmina aan het Wilhelminaplein 6 in Eindhoven.

Traguera is een klein dorpje ongeveer 200 kilometer onder Barcelona. De vriendschapsbanden met deze Koninklijke harmonie ontstonden in 1992, toen beide muziekgezelschappen elkaar bezochten, Harmonie Traiguera behaalde talloze muziekprijzen in de districten Castellon en Tarragona. Bij de optredens in 1992, met onder meer een bezoek aan het Spaans Centrum in Eindhoven, maakte het gezelschap van ongeveer vijftig muzikanten bijzonder veel indruk.

De Spanjaarden komen van vrijdag 30 april tot en met zondag 2 mei naar Eindhoven. Het Spaanse gezelschap geeft vier concerten: vrijdag 30 april om 14.00 uur op het Wilhelminaplein en om 17.00 uur op het Lodewijk Napoleonplein in Eindhoven. Zaterdag 1 mei wordt Valkenswaard aangedaan waar om 15.00 uur een concert is in café Jonkers, Eindhovenseweg 264 begint. Tenslotte volgt zondag 2 mei om 12,00 uur een optreden tijdens de bloemenmarkt op het Stratumseind in Eindhoven.

info@wilhelminafanfare.nl